دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز
کسب گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست توسط آزمایشگاه گروه مهندسی بهداشت محیط
آزمایشگاه گروه مهندسی بهداشت محیط، با موفقیت گواهینامه آزمایشگاه معتمد سازمان حفاظت محیط زیست کشور را دریافت کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر «حسن هاشمی» مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط، با اعلام این خبر گفت: گواهینامه آزمایشگاه معتمد محیط زیست از سوی سازمان حفاظت محیط زیست جمهوری اسلامی ایران به آزمایشگاههایی اعطا میشود که از نظر تجهیزات، روشهای آزمایش، صلاحیت کارشناسان و سیستمهای کنترل کیفیت، استانداردهای ملی و بینالمللی مورد تأیید را احراز نمایند.
دکتر هاشمی افزود: دریافت این گواهینامه نشاندهنده توانمندی فنی بالای آزمایشگاه در انجام آزمونهای تخصصی مرتبط با پایش کیفیت آب، ،فاضلاب و بی خطر سازی پسماند است؛ این آزمایشگاه اکنون مجاز به ارائه خدمات تخصصی به دستگاههای اجرایی، صنایع، شهرداریها و سایر سازمانهای متقاضی در حوزه پایش و ارزیابی آلایندههای محیط زیستی خواهد بود؛ بنابراین، اخذ این مجوز معتبر، زمینه توسعه همکاریهای تحقیقاتی و قراردادهای خدماتی را برای گروه مهندسی بهداشت محیط فراهم ساخته است.
این عضو هیات علمی دانشگاه همچنین اظهار داشت: کسب این گواهینامه که گامی مهم در ارتقای جایگاه علمی و پژوهشی دانشکده به شمار میرود، نتیجه سالها تلاش، سرمایهگذاری و همت جمعی اعضای گروه، کارشناسان آزمایشگاه و حمایتهای بیدریغ ریاست دانشکده است؛ این موفقیت، افقهای جدیدی را در حوزه ارائه خدمات تخصصی و تحقیقات کاربردی در اختیار ما قرار میدهد و امیدواریم با بهرهگیری از ظرفیتهای موجود، نقش پررنگتری در صیانت از سلامت محیط زیست کشور ایفا نماییم.
نظر دهید