متن استاتیک شماره 54 موجود نیست متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1403/07/24
  • - تعداد بازدید: 23
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزاری اولین سمپوزیوم تغییرات اقلیمی و سلامت توسط دانشکده بهداشت

نخستین سمپوزیوم تغییرات اقلیمی و سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، یکم و دوم آبان 1403برگزار می شود. 

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز،  رییس دانشکده با اعلام این خبر گفت: تغییرات اقلیمی به طور مستقیم و غیر مستقیم با تغییر الگوی آب و هوا همچون سیل، طوفان، خشکسالی و غیره همراه است و در دنباله آن تغییرات کیفیت آب، هوا و غذا نیز بر سلامت انسان ها اثر می گذارد.

دکتر «ابوالفضل اژدرپور» اضافه کرد: از دیگر پیامدهای تغییرات اقلیمی برسلامت انسانها، بروز بیماری های مسری جدید، پیدایش مجدد بیماری های قدیمی و شیوه مقاومت در برابر تعدادی از بیماری ها می باشد.

او ادامه داد: با توجه به اهمیت تاثیرات تغییرات اقلیمی بر نظام سلامت، دانشکده بهداشت در نظر دارد نخستین سمپوزیوم تغییرات اقلیمی و سلامت را در روزهای یکم و دوم آبان 1403 در مجتمع فرهنگی، رفاهی و ورزشی ولایت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار نماید.

دکتر اژدرپور افزود: نخستین جشنواره فرهنگی هنری آوای زمین (حکایت حیات در سایه سمپوزیوم تغییرات اقلیمی) ویژه دانشجویان نیز به همراه این سمپوزیوم برگزار می شود؛ بنابراین از تمامی دانشجویان دعوت می شود آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند. 

پایان خبر 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 110734
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید