متن استاتیک شماره 54 موجود نیست متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1403/04/24
  • - تعداد بازدید: 81
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت شیراز

برگزاری جلسه دفاع ازپایان نامه های دانشجویان کارشناسی ارشد گروه بهداشت عمومی

مدیرگروه بهداشت عمومی از برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه و فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشدآموزش جامعه نگر در نظام سلامت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر"علی خانی جیحونی" گفت: "محمدگرامی" پایان نامه خود را با عنوان " تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه ی اول و دوم بر اساس حیطه های آموزشی بلوم "به راهنمایی دکتر " طیبه رخشانی" درسال ۱۴۰1 شروع کرد ودر تیرماه ۱۴۰3 موفق به دفاع گردید.

به گفته دکترخانی جیحونی : آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانش اموزان از موضوعات مهم  اموزشی در محتوا کتب درسی هست که نحوه ارایه محتوا سلامت بر اساس حیطه اموزشی بلوم که شامل حیطه ( شناختی ، عاطفی و رفتاری حرکتی) در کتاب های درسی از اهمیت زیادی برخوردار هست، لذا با توجه به اهمیت این موضوع مطالعه حاضر با هدف  تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس حیطه های آموزشی بلوم انجام شد. به حیطه های آموزشی بلوم نیز به طور یکسان توجه نشده است و حیطه شناختی به نسبت دو حیطه عاطفی و حرکتی بیشتر توجه شده است این درحالی است که این سه حیطه تکمیل کننده همدیگر بوده و با هم منجر به ایجاد فرایند یادگیری می شوند وقتی حیطه ای ناقص باشد نمی تواند حیطه های دیگر ار تقویت کند و فرآیند یادگیری را تکمیل کند، در کنار این موضوع با توجه به اینکه حیطه عاطفی پرورش دهنده نگرش و عقاید است و نگرش نسبت به مولفه های ارتقا سلامت می تواند زمینه ساز اتخاذ سبک زندگی سالم در بزرگ سالی شود لازم است کتاب های پایه دبستان از نظر حیطه های آموزشی بلوم بازبینی شوند.

 

دکتر خانی ادامه داد: دانشجو "نرگس خلیل زاده " نیز پایان نامه خود را با عنوان " تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی پایه پنجم و ششم بر اساس حیطه های آموزشی بلوم "به راهنمایی دکتر"علی خانی جیحونی" درسال ۱۴۰1 شروع کرد ودر تیرماه ۱۴۰3 موفق به دفاع گردید.

او ادامه داد در این پایان نامه: آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانش اموزان از موضوعات مهم  آموزشی در محتوا کتب درسی هست که نحوه ارایه محتوا سلامت بر اساس حیطه آموزشی بلوم که شامل حیطه ( شناختی ، عاطفی و رفتاری حرکتی) در کتاب های درسی از اهمیت زیادی برخوردار هست، لذا با توجه به اهمیت این موضوع مطالعه حاضر با هدف  تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس حیطه های آموزشی بلوم انجام شد. به حیطه های آموزشی بلوم نیز به طور یکسان توجه نشده است و حیطه شناختی به نسبت دو حیطه عاطفی و حرکتی بیشتر توجه شده است این درحالی است که این سه حیطه تکمیل کننده همدیگر بوده و با هم منجر به ایجاد فرایند یادگیری می شوند وقتی حیطه ای ناقص باشد نمی تواند حیطه های دیگر ار تقویت کند و فرآیند یادگیری را تکمیل کند، در کنار این موضوع با توجه به اینکه حیطه عاطفی پرورش دهنده نگرش و عقاید است و نگرش نسبت به مولفه های ارتقا سلامت می تواند زمینه ساز اتخاذ سبک زندگی سالم در بزرگ سالی شود لازم است کتاب های پایه دبستان از نظر حیطه های آموزشی بلوم بازبینی شوند.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 105304
کلیدواژه