متن استاتیک شماره 54 موجود نیست متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1400/06/24
  • - تعداد بازدید: 2098
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت شیراز

برگزاری جلسه دفاع از رساله خانم سمیه زارع دانشجوی دکترا آموزش بهداشت و ارتقا سلامت

برگزاری جلسه دفاع از رساله خانم سمیه زارع دانشجوی دکترا آموزش بهداشت و ارتقا سلامت

مدیر گروه ارتقاء سلامت، دکتر "لیلا قهرمانی" از برگزاری دفاع از رساله خانم سمیه زارع دانشجوی دکترا آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت آموزش بهداشت خبر داد. 

 

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر قهرمانی گفت : این جلسه  در زمینه " بررسی تاثیر برنامه ارتقاء سلامت روان مدرسه  محور با استفاده از رویکرد بوم شناختی اجتماعی،یک کارآزمایی تصادفی شاهددار خوشه ای در دبیرستان های دولتی دخترانه شیراز"  به راهنمایی " دکتر محمدحسین کاوه "  با  حضور اساتید   در روز دوشنبه مورخ 22/6/1400  از ساعت 13 لغایت 14:30  به صورت مجازی  برگزار گردید.

 

دکتر قهرمانی گفت: این مطالعه با طرح نیمه تجربی پیش آزمون- پس آزمون شاهددار با عنوان بررسی تأثیر برنامه ارتقاء سلامت روان مدرسه­محور با استفاده از رویکرد بوم­شناختی اجتماعی؛ یک کارآزمایی تصادفی شاهددار خوشه­ای در دبیرستان­های  دولتی دخترانه­ی شیراز بر روی دانش آموزان دختر پایه هشتم با هدف تعیین تأثیر برنامه ارتقا سلامت روان مدرسه محور با استفاده از رویکرد بوم شناختی اجتماعی انجام گردید. مداخله­ی آموزشی بر روی متغیرهای سواد سلامت روان در سه سطح فردی، خانوادگی و مدرسه؛ عزت نفس در سطح فردی؛ سبک­های فرزندپروری در سطح خانوادگی؛ و پذیرش همسالان و ارتباط معلم_دانش آموز در سطح مدرسه با استفاده از سخنرانی تعاملی، روش های مشارکتی، پرسش و پاسخ، بارش افکار، بحث گروهی و تمرین عملی برای گروه مداخله اجرا شد. ابزارهای مورد استفاده شامل پرسشنامه بررسی مشکلات و نقاط قوت نوجوانان (SDQ)، پرسشنامه سواد سلامت روان بزرگسالان اوکانر، پرسشنامه سواد سلامت روان نوجوانان کمپوس، مقیاس عزت نفس روزنبرگ، پرسشنامه شیوه­های فرزند پروری بامریند، پرسشنامه پذیرش و طردشدگی از سوی همسالان طهماسیان و پرسشنامه ارتباط معلم- دانش آموز مورری و زوواک بودند. یافته های مطالعه نشان داد، مداخلات آموزشی که بر روی فاکتورهای محافظتی سلامت روان نوجوانان دختر با استفاده از رویکرد بوم شناختی اجتماعی اجرا گردیده است، به طور کلی منجر به ارتقا سلامت روان آنان شده است.

 

درپایان دکتر قهرمانی گفت: نتایج مدل ارتقا سلامت روان، نشان داد تأثیرگذارترین متغیر بر سلامت روان دانش آموزان، متغیرهای پذیرش همسالان، عزت نفس، مهارت کمک های اولیه و دانش/کلیشه بودند.

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 46852
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید