متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1400/09/17
  • - تعداد بازدید: 2717
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه دفاع از عنوان دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش بهداشت

برگزاری جلسه دفاع از عنوان دانشجویان کارشناسی ارشد آموزش بهداشت

مدیر گروه ارتقاء سلامت، دکتر "لیلا قهرمانی" از برگزاری دفاع از عنوان دو دانشجوی کارشناسی ارشد گروه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر قهرمانی گفت :  جلسه اول در زمینه " عنوان :

(بررسی آلاینده های معیار هوا (PM10,PM2.5,CO,NO2,O3) بر دفعات سقوط، ترس ارز سقوط و عدم تعادل سالمندان ) توسط خانم الهه نسیمی دانشجوی کارشناسی ارشد سلامت سالمندی با حضور اساتید و دانشجویان گروه به صورت حضوری /مجازی برگزار گردید.

 

دکتر قهرمانی گفت: درحال حاضر با افزایش امید به زندگی، کاهش باروری و کاهش مرگ و میر جمعیت سالمندان در حال افزایش است  انتظار می رود در سال2050 جمعیت 60 سال و بالاتر حداقل به دو میلیارد نفر برسد. این دوران با چالش هایی همراه است؛ یکی از مهمترین و شایع ترین چالش های دوران سالمندی سقوط و زمین خوردگی است که علاوه بر آسیب های جسمی بار روانی بالایی برای سالمندی دارد. سالانه از هر سه سالمند( افراد بالای 65 سال) یک نفر دچار سقوط میشود و در حال حاضر آسیب های ناشی از سقوط درصد قابل توجهی از هزینه های پزشکی را تشکیل می دهند. از سویی دیگر یکی از مسائلی که جهان را به چالش می کشد مسئله ی آلودگی هوا و اثرات بهداشتی آن است که روی تمامی افرادی که در معرض آن هستند تاثیر می گذارد اما به علت آنکه سالمندان یک گروه حساس در جامعه به شمار می آیند این رخداد می تواند تاثیر بیشتری بر این افراد داشته باشد.

دکتر قهرمانی افزود: هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آلاینده های معیار هوا بر دفعات سقوط و عدم تعادل سالمندان شهرهای منتخب استان خوزستان با استفاده از سیستم اطلاعات جغافیایی GIS است.

در ادامه جلسه دوم در زمینه " تاثیرمداخله اموزشی برنگرش به سالمندی وعزت نفس درنوجوانان "توسط خانم فریبا صدقی دانشجوی کارشناسی ارشد سلامت سالمندی  با حضور اساتید و دانشجویان گروه به صورت حضوری /مجازی برگزار گردید. 

دکتر قهرمانی گفت :جمعیت دنیا به سرعت درحال سالمند شدن است و بخش بزرگی از این تغییر در کشورهای در حال توسعه در حال شکل گیری است. یکی از مسائل عصر کنونی فاصله میان نسل جوان با سالمندان و نگرشی است که نسبت به سالمندان وجود دارد. برای جبران این کاستی ابتدا باید نگرش نوجوانان و جوانان را تغییر دهیم و نگرش و تصویر مثبتی نسبت به سالمندان در آنها ایجاد کنیم.

دکتر قهرمانی افزود: با توجه به آمار بالای مبتلایان به دیابت در ایران و در استان بوشهر و درنظرگرفتن اهمیت رفتارهای خودمدیریتی و نقش هر یک از این متغیرها در کیفیت زندگی بیماران مزمن، باعث شد تا به پژوهش در این زمینه بپردازیم.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده
  • کد خبری : 51527
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید