متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1400/08/10
  • - تعداد بازدید: 2733
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری دومین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی در گروه ارتقا سلامت

برگزاری دومین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی در گروه ارتقا سلامت

دکتر "لیلا قهرمانی" مدیر گروه ارتقا سلامت دانشکده از برگزاری دومین برنامه ژورنال کلاب در  گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر قهرمانی گفت: در این برنامه ژورنال کلاب  دو مقاله ارائه گردید . مقاله  اول تحت عنوان " بررسی تاثیر مداخله ی آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر سلامت جنسی و باروری نوجوانان دختر، " توسط خانم   خدیجه رضوانی دانشجوی ارشد بهداشت و ارتقاء سلامت  " با راهنمایی "دکتر محمدحسین کاوه  " در روز یکشنبه مورخ  9/8/1400 از  ساعت 12 لغایت 13 به صورت مجازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

دکتر قهرمانی گفت :در سال 2017 یک کارازمایی بالینی کنترل شده تصادفی تحت عنوان بررسی تاثیر مداخله ی آموزشی مبتنی بر نظریه رفتار برنامه ریزی شده بر سلامت جنسی و باروری نوجوانان دختر، در تهران بر روی 598 دانش آموز دختر 12 تا 16 ساله انجام گردید. این مداخله ی آموزشی شامل سه ماه آموزش مرتیبط با موضوع مطالعه و شیش ماه پیگیری بود.

درپایان دکتر قهرمانی افزود: نتایج این مطالعه نشان داد که آموزش مبتنی بر مدرسه و بر اساس سازه های این مدل برای تغییر رفتارهای سلامت جنسی و باروری در نوجوانان پس از 6 ماه پیگیری مفید است و این نتایج می تواند توسط اداره ی آموزش، واحدهای بهداشتی نوجوانان، مراکز مشاوه نوجوانان و مدارس مورد استفاده قرار گیرد.

 
   

 

مقاله  دوم تحت عنوان " اثربخشی مداخله در تنظیم پیام در رفتارهای مربوط به تغذیه تکمیلی در مادران دارای نوزادان 4-8 ماهه " توسط خانم   محدثه مصلی نزاد  دانشجوی ارشد بهداشت و ارتقاء سلامت  " با راهنمایی "دکتر مسعود کریمی" در روز یکشنبه مورخ  9/8/1400 از  ساعت 13 لغایت 14 به صورت مجازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

دکتر قهرمانی گفت : اثربخشی مداخله در تنظیم پیام در رفتارهای مربوط به تغذیه تکمیلی در مادران دارای نوزادان 4-8 ماهه : یک آزمایش کنترل شده تصادفی با 3 بازو برای جلوگیری از شروع زودهنگام و نامناسب تغذیه تکمیلی انجام شده است.

یافته های مطالعه نشان داد مداخله در قالب بندی پیام بر تغییر نگرش و درک و ارتقا رفتارهای مربوط به تغذیه مکمل تاثیر می گذارد.

 
پایان خبر/
فریبا برزگری مدیر روابط عمومی دانشکده

 

 

 


 

 

 

.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 49623
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید