متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1400/08/19
  • - تعداد بازدید: 2883
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

برگزاری سومین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی در گروه ارتقا سلامت

برگزاری سومین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی در گروه ارتقا سلامت

دکتر "لیلا قهرمانی" مدیر گروه ارتقا سلامت دانشکده از برگزاری سومین برنامه ژورنال کلاب در  گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر قهرمانی گفت: در این برنامه ژورنال کلاب  دو مقاله ارائه گردید . مقاله  اول تحت عنوان " مقایسه ارتقای سلامت و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس پیشرونده و غیر پیشرونده" توسط خانم  "کوثر ضاربی" دانشجوی ارشد بهداشت و ارتقاء سلامت  " با راهنمایی "دکتر محمدحسین کاوه  " در روز یکشنبه مورخ 16/8/1400 از  ساعت 12 لغایت 13 به صورت حضوری / مجازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

 

دکتر قهرمانی گفت : مطالعه حاضر از نوع مطالعه طولی می باشد. افزایش اختلالی که مشخصه ام اس پیشرونده است می تواند بر توانایی فرد برای ارتقای سلامت خود به طرق مختلف تأثیر بگذارد. برای مثال، با افزایش اختلال حرکتی، فعالیت فیزیکی ممکن است دشوارتر شود و چالش‌های انجام فعالیت‌های روزمره ممکن است افسردگی و استرس را افزایش دهد. ارائه دهندگان باید به ویژه در کمک به بیماران مبتلا به ام اس پیشرونده فعال و خلاق باشند تا حمایت ها و منابع مورد نیاز برای به حداکثر رساندن سلامت خود را پیدا کنند. 

درپایان دکتر قهرمانی افزود: نتایج این مطالعه نشان داد که افراد مبتلا به ام اس پیشرونده به طور قابل توجهی ارتقای سلامت کمتر و نمرات کمتری را در محدودیت های نقش فیزیکی SF-36 و عملکرد اجتماعی  داشتند .

 

 مقاله  دوم تحت عنوان " Immediate effect of insoles on balance in older adults(تاثیر فوری کفی کفش بر تعادل افراد سالمند)" توسط خانم   زهرا نوروزی  دانشجوی ارشد سلامت سالمندی  " با راهنمایی "دکتر عبدالرحیم اسداللهی" در روز یکشنبه مورخ  16/8/1400 از  ساعت 13 لغایت 14 به صورت  حضوری/مجازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

دکتر قهرمانی گفت : این مطالعه با استفاده از 7 مقاله از نوع مطالعه قبل و بعد بدون گروه کنترل به دست آمد. در این مطالعه سه نوع متغیر تعادل حرکتی؛ تعادل ایستا با چشم باز و بسته و نوع کفی های موجود در بازار را برای پی بردن به اینکه کدام متغیر تاثیر بیشتری بر تعادل دارد ، سنجیدند  . یافته های مطالعه نشان داد که کفی های بافت دار و کفی های لرزشی در متغیر انواع کفی و طول گام و سرعت راه رفتن  در متغیر تعادل ایستا و تعادل حرکتی دارای ضریب تاثیر بالاتر از 70 درصد می باشند و این به معنای تاثیر معنادار در تعادل افراد سالمند است.

 

پایان خبر/

فریبا برزگری مدیر روابط عمومی دانشکده

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 50046
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید