متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1400/09/16
  • - تعداد بازدید: 1827
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت

برگزاری هفتمین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی در گروه ارتقا سلامت

برگزاری هفتمین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی در گروه ارتقا سلامت

مدیر گروه ارتقا سلامت دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز از برگزاری هفتمین برنامه ژورنال کلاب در گروه در نیمسال اول 1400 به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر "لیلا قهرمانی" گفت: در این برنامه ژورنال کلاب دو مقاله ارائه گردید. مقاله اول تحت عنوان " اثرات پاپوش ها بر نوسان وضعیتی؛ یک مطالعه پایلوت" توسط "فاطمه رزمجویی" دانشجوی ارشد سلامت سالمندی " با راهنمایی" دکتر عبدالرحیم اسداللهی " به صورت حضوری / مجازی با حضور اساتید و دانشجویان برگزار شد.

 

دکتر قهرمانی گفت : سقوط یک نگرانی ویرانگر سلامتی در جمعت سالمندی است. صدمات ناشی از زمین باعث افزایش مرگ و میر و عوارض در این جمعیت می شود. سرعت نوسان به عنوان سرعتی که در آن حرکات وضعیتی توسط یک فرد برای حفظ موقعیت متعادل انجام می شود، تعریف می شود‌.مطالعات نشان داده است که افزایش نواسانات منجر به خطر سقوط بیشتر می شود. یافته های این مطالعه مقدماتی روشی را ارائه می کند که می تواند برای مطالعه بیشتر استفاده از جوراب های ضد لغزش برای کاهش سرعت نوسان استفاده شود که ممکن است به پیشگیری از سقوط در جمعیت سالمندان کمک کند.

در ادامه مقاله دوم تحت عنوان " تاثیر برنامه آموزشی ترکیبی بر بهداشت خواب دانش آموزان دختر ابتدایی" توسط خانم سارا اسکندری دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش بهداشت " با راهنمایی دکتر "لیلا قهرمانی "  برگزار شد.

دکتر قهرمانی درمورد مقاله دوم نیز گفت: خواب از جمله نیاز های اولیه و اساسی انسان بوده و برای یادگیری فرایند های مربوط به حافظه، یادگیری و عملکرد تحصیلی کودکان نقش کلیدی ایفا میکند .مداخله آموزشی بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و نیاز سنجی انجام شده به وسیله شبکه اجتماعی برای مادران و آموزش از طریق بازی و سرگرمی برای دانش آموزان انجام شد .

دکتر قهرمانی افزود: یافته های ما نشان داد که مداخله بهداشت خواب در بهبود عادات خواب دانش آموزان موثر بوده است و از اهداف کاربردی مطالعه جهت برنامه ریزان می توان موارد ذیل را بیان کرد:

-تعیین راهکار های مناسب آموزشی برای طراحی مداخلات آموزشی در خصوص موضوع بهداشت خواب

-سنجش تاثیر برنامه های آموزش بهداشت خواب بر اساس روش های آموزش ترکیبی در مقایسه با عدم آموزش یا آموزش به روش سنتی در گروه دانش آموزان شاهد

-کمک به حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان از طریق ایجاد عادات صحیح خواب/فریبا برزگری

پایان خبر 
  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده
  • کد خبری : 51439
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید