متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/07/11
  • - تعداد بازدید: 1264
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی دختران مقطع ابتدایی

تاثیر آموزش مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی دختران مقطع ابتدایی

نوجوانان در دوران بلوغ نیازمند آرامش روحی و روانی هستند و فراهم کردن شرایط آرام و به دور از تنش و اضطراب برای آنها بسیار مهم است چرا که آنان علاوه بر رشد جسمی با رشد روحی نیز مواجه هستند. فراهم کردن امنیت و محیط زندگی امن برای همه افراد خانواده به ویژه نوجوان بسیار حائز اهمیت است لذا  یادگیری وبه کار گیری صحیح مهارت­های اجتماعی توسط نوجوان ضروری است.

مطالعه ای با هدف بررسی تأثیر مداخله آموزشی مهارت­هاى اجتماعى بر خود کارآمدى دانش­آموزان دختر کلاس چهارم تا ششم ابتدایی مدارس دولتی شهر مرودشت -فارس انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که اثربخشی مداخلات آموزشی در موضوعات مهارت های اجتماعی  و خرده مقیاسهای آن شامل حل مسئله، ارتباط، موثر مهارت­های همدلی، همکاری، ابراز وجود و کنترل رفتار در دانش آموزان گروه آزمون نسبت به گروه شاهد تفاوت آماری معناداری داشت. P<0.005)) همچنین یافته ها حاکی از تغییرات در خرده مقیاسها از دیدگاه معلّمان و والدین نیز می باشد.  یافته های پژوهش حاضر نشان داد که مداخلات آموزشی آموزشی مهارت­هاى اجتماعى بر خود کارآمدى دانش­آموزان دختر کلاس چهارم تا ششم ابتدایی مدارس دولتی شهر مرودشت موثر بوده است.لذا استفاده از آن را در مدارس ، مراکز آموزشی بهزیستی و علوم پزشکی  توصیه می نماییم.

این مطلب از پایان نامه خانم "لاله صفایی" دانشجوی کارشناسی ارشد آموزش بهداشت و ارتقا سلامت با موضوع " بررسی تاثیر مداخله آموزشی مهارت های اجتماعی بر خودکارآمدی دختران کلاس چهارم تا ششم شهر مرودشت  " و راهنمایی "دکتر مهین نظری" استخراج گردیده است.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 67291
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید