دانشکده بهداشت شیراز
تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی اول و دوم بر اساس حیطه های آموزشی بلوم
مدیرگروه بهداشت عمومی ازبرگزاری جلسه دفاع از پایان نامه وفارغ التحصیلی دانشجوی کارشناسی ارشدآموزش جامعه نگر در نظام سلامت خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر"علی خانی جیحونی" گفت: "مهدی جنابی" پایان نامه خود را با عنوان "تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی اول و دوم بر اساس حیطه های آموزشی بلوم "به راهنمایی دکتر"علی خانی جیحونی" درسال ۱۴۰1 شروع کرد ودر تیرماه ۱۴۰3 موفق به دفاع گردید.
به گفته دکترخانی جیحونی : اموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانش اموزان از موضوعات مهم اموزشی در محتوا کتب درسی هست که نحوه ارایه محتوا سلامت بر اساس حیطه اموزشی بلوم که شامل حیطه ( شناختی ، عاطفی و رفتاری حرکتی) در کتاب های درسی از اهمیت زیادی برخوردار هست، لذا با توجه به اهمیت این موضوع مطالعه حاضر با هدف تجزیه و تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس حیطه های آموزشی بلوم انجام شد. به حیطه های آموزشی بلوم نیز به طور یکسان توجه نشده است و حیطه شناختی به نسبت دو حیطه عاطفی و حرکتی بیشتر توجه شده است این درحالی است که این سه حیطه تکمیل کننده همدیگر بوده و با هم منجر به ایجاد فرایند یادگیری می شوند وقتی حیطه ای ناقص باشد نمی تواند حیطه های دیگر ار تقویت کند و فرآیند یادگیری را تکمیل کند، در کنار این موضوع با توجه به اینکه حیطه عاطفی پرورش دهنده نگرش و عقاید است و نگرش نسبت به مولفه های ارتقا سلامت می تواند زمینه ساز اتخاذ سبک زندگی سالم در بزرگ سالی شود لازم است کتاب های پایه دبستان از نظر حیطه های آموزشی بلوم بازبینی شوند.