متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/04/29
  • - تعداد بازدید: 3931
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

طراحی تجربه کاربری

طراحی تجربه کاربری

 امروزه با پیشرفت فناوری مفاهیم جدیدی در مطالعات علمی پدیدار شده است که یکی از این مفاهیم "طراحی تجربه کاربری" می باشد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، این مفهوم که در طراحی محصولات تعریف شده است ابتدا با درنظر گرفتن تجربه کلی یک فرد از استفاده از محصولی مثل وب سایت یا برنامه رایانه ای به ویژه از جنبه آسانی استفاده و دلپذیر بودن آن به وجود آمده است.

 

طراحی تجربه کاربری پدیده ای  عجیب است که توجه آن  از تعامل با محصول به سمت فناوری های جدید و ازمفهوم  قابلیت استفاده که به صورت سنتی استفاده می شد  به سمت زیبایی شناسی، جنبه های لذت بخش و عاطفی یک محصول تغییر یافته است. چنین دانشی می تواند برای طراحی سیستم های انسان محور، ارگونومیک و سیستم هایی که قابلیت استفاده بیشتری داشته باشند استفاده کرد.

از دانش تجربه کاربری می توان در علم ارگونومی که تضمین کننده راحتی و ایمنی و در نتیجه بهبود عملکرد انسان می باشد، استفاده کرد.

یک مطالعه در سال 2022 با هدف تعیین شاخصی برای تجربه کاربری افراد در کار مونتاژ در محیط های صنعتی انجام گرفته و توانسته است با استفاده از ارزیابی پوسچر افراد، شاخص های فیزیولوژیک مانند ثبت ضربان قلب و قطر مردمک چشم و شاخص های ذهنی افراد، شاخصی برای ارزیابی تجربه کاربر در محیط کار صنعتی ایجاد کند.

این مطلب از ارائه ژورنال کلاب "سهیلا احمدی" دانشجوی دکترای تخصصی ارگونومی به راهنمایی "دکتر علیرضا چوبینه" و با عنوان مقاله "” Creation of a UX index to design human tasks and workstations استخراج گردیده است ./برزگری

پایان خبر

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 63770
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید