متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1402/11/07
  • - تعداد بازدید: 59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده بمناسبت سالروز وفات حضرت زینب کبری

« حضرت زینب، آن کسی است که از لحظه شهادت امام حسین، این بار امانت را بر دوش گرفت و شجاعانه و با کمال اقتدار؛ آن‌چنان که شایسته دختر امیرالمؤمنین است، در این راه حرکت کرد.»(حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، مد ظله العالی)

امروز پانزدهم ماه رجب، مطابق با هفتم بهمن ماه، مصادف با سالروز وفات بانوی صبر و وفاداری، عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) است؛ بانوی قهرمانی که پس از شهادت برادر بزرگوارشان امام حسین (ع)، پرچمدار قیام ایشان بودند و در لحظه‌های سخت و جانکاه آن روزها، هرگز از زیر بار غم و ماتم قامت خم نکردند.

حضرت زینب_ علیها السلام_ دختر على و زهرا علیهم السلام در روز پنجم جمادى الاولى سال پنجم یا ششم هجرت در مدینه منوره دیده به جهان گشود، در پنج ‏سالگى مادر خود را از دست داد و از همان دوران طفولیت ‏با مصیبت آشنا گردید. در دوران عمر با برکت ‏خویش، مشکلات و رنج‏هاى زیادى را متحمل شد، از شهادت پدر و مادر گرفته تا شهادت برادران و فرزندان، و حوادث تلخى چون اسارت و... را تحمل کرد.

امروزه برای دستیابی به سعادت دنیا و آخرت، بیش از هر زمان دیگر نیازمند تامل و تفکر در سیره زندگی بزرگان دین و خاندان مکرم اهل بیت علیهم السلام هستیم. امید که در سایه الطاف الهی بتوانیم منش این بانوی صبور و ایثارگر را سرلوحه برنامه‏ زندگى خویش در عرصه های گوناگون فردی و اجتماعی قرار داده و در مسیر حق و حقیقت حرکت کنیم.

با دلی اندوهگین، سالروز وفات حضرت زینب کبری (س)، دخت علی مرتضی، پیام آور کربلا، الگوی شکیبایی و تقوا را به تمامی پویندگان راه ولایت و پیروان آن حضرت تسلیت عرض می نماییم.
دکتر "حمیدرضا مکرمی" معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده بهداشت

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93759
کلیدواژه