متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/04/01
  • - تعداد بازدید: 2407
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پیش بینی صدمات ناشی از سقوط

پیش بینی صدمات ناشی از سقوط

 

سقوط علت اصلی آسیب‌ها و مرگ در میان افراد مسن در ایالات‌متحده هستند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، افتادن در میان جمعیت مسن رایج است و بار اقتصادی قابل‌توجهی را برای مراقبت‌های بهداشتی و کاهش کیفیت زندگی ایجاد می‌کند. با توجه به اعلام مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری‌ها ‏(CDC)، سقوط غیر عمدی یکی از دلایل مهم مرگ و میر در تمام گروه‌های سنی در ایالات‌متحده آمریکا است.  

یک تحلیل مقطعی با استفاده از داده‌های ثانویه سیستم ملی نظارت بر آسیب الکترونیک داده‌های مربوط به عوامل سقوط در ایالات‌متحده که هر ساله از بیش از 5000 بیمارستان اگردآوری میگردد، صورت گرفت. طبق نتایج این بررسی تقریبا علت دو سوم مراجعه به اورژانس مربوط به سقوط سالمندان بود. هیچ تفاوت قابل‌توجهی براساس نژاد وجود نداشت. تفاوت‌های قابل‌توجه این بود که 33.7 % از آسیب‌های مربوط به سقوط سالمندان در بین 85 سال و بالاتر بودند. زنان 66.7 درصد از ملاقات‌های مربوط به سقوط را به خود اختصاص داده‌اند و همچنین آسیب به سر 37.6 % از مراجعات مربوط به سقوط را به خود اختصاص داد.

این مطالعه نشان داد که شانس آسیب مربوط به سقوط به طور قابل‌توجهی در میان افراد مسن 85 سال یا بیشتر در مقایسه با افراد 65 تا 69 سال بیشتر میباشد که به عواملی از جمله کف سالن ها یا مواد کف  ایوان‌ها و بالکن‌ها بستگی دارد. این تحلیل نشان داد که ارتباط قابل‌توجهی بین افزایش سن و جنسیت زنان با افزایش احتمال مراجعه به بخش اورژانس مربوط به سقوط وجود دارد. علت سقوط تعداد انگشت شماری از مراجعین به اورژانس نیز نردبان، مواد کفپوش، و حتی چوب زیر بغل / عصا / چرخ‌دستی و صندلی چرخدار بودند. با توجه به این نتایج، آموزش به افراد مسن حیاتی است. آموزش و مداخله به ویژه باید به سمت زنان مسن باشد. علاو هبر این گاهی نیز ممکن است نیاز به برخی اصلاحات محیطی جهت جلوگیری از افتادن باشد؛ از جمله برداشتن فرش‌های شل کف و بهبود روشنایی.

این مطلب از برگزاری ژورنال کلاب توسط "سعیده نظری" دانشجوی کارشناسی  ارشد سلامت سالمندی به راهنمایی دکتر "عبدالرحیم اسداللهی" عضو هیات علمی گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانشکده بهداشت تهیه شده است.

دکتر "عبدالرحیم اسداللهی" عضو هیات علمی گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت دانشکده بهداشت

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 62416
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید