متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/01/15
  • - تعداد بازدید: 3616
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه آقای منصور رحیمی دانشجوی کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها

برگزاری جلسه دفاع از پایان نامه آقای منصور رحیمی دانشجوی کارشناسی ارشد بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها

مدیر گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریهای دانشکده از برگراری جلسه دقاع از پایان نامه دانشجوی ارشد این گروه خبرداد .

به گزارش روابط عمومی، دکتر "کوروش عزیزی" گفت :این جلسه دفاع در زمینه "بررسی فون پشه خاکی ها (Diptera: Psychodidae) و تعیین ناقلین لیشمانیوز جلدی  با استفاده از روشهای مولکولی، در شهرستان بستک استان هرمزگان در سال 1399" توسط "منصور رحیمی" با راهنمایی دکتر کوروش عزیزی به صورت حضوری برگزار گردید.

 

دکتر عزیزی افزود : سالک یک بیماری شایع می باشد که تقریبا" در تمام نقاط دنیا وجود دارد. عوامل اجتماعی و آب و هوایی در افزایش تعداد موارد بیماری موثر است. ضایعات بد شکل و عوارض روحی و روانی از پیامد های ناگوار بیماری می باشد. در حال حاضر 10 میلیون نفر در دنیا از این بیماری رنج می برند و سالانه بالغ بر دو میلیون نفر به این بیماری مبتلا می شوند. این بیماری توسط گزش پشه خاکی از حیوانات آلوده (جوندگان و سگ) و یا انسان مبتلا به انسان سالم منتقل می‌شود و علایم بیماری معمولاً 3 ماه تا یکسال بعد از گزش ظاهر می‌گردد.

او ادامه داد: با توجه به نتایج حاصل از پایان نامه فوق پیشنهاد می شود مراکز بهداشتی و درمانی با استفاده از صدا و سیمای استانی در جهت ارتقاء آگاهی جامعه در مورد اهمیت سالک، راه های انتقال و اقدامات پیشگیری کننده با استفاده از روش های مناسب آموزشی اقدامات لازم را به انجام رسانند. از جمله این اقدامات می توان به استفاده از پشه بند، توری و پرده با منافذ ریز و آغشته به سم دلتامترین به خصوص در هنگام غروب و در طول شب، استفاده از لباسهای کاملاً پوشیده با آستین های بلند و شلوار بلند به خصوص هنگام غروب و در طول شب، جمع آوری به موقع زباله ها و نخاله های ساختمانی و امثال آنها به مکانی با فاصله مناسب از اماکن مسکونی، عدم ساخت اماکن مسکونی و مجتمع های صنعتی، سیاحتی و ورزشی در مجاورت لانه های جوندگان و بیماریابی فعال در کانون های شهری و کانون های جدید آلودگی اشاره نمود.  

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده
  • کد خبری : 57532
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید