متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/09/05
  • - تعداد بازدید: 58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

برگزاری ژورنال کلاب در گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها

برگزاری ژورنال کلاب در گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها

مدیر گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریهای دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شیراز از برگزاری ژورنال کلاب در نیمسال اول 1402-1401 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، دکتر "کوروش عزیزی" گفت: در این برنامه ژورنال کلاب یک مقاله تحت عنوان "Molecular identification of Leishmania RNA virus in cutaneous
leishmaniasis patients and rodent reservoirs in Isfahan province, Iran
" توسط "شهین سعیدی" دانشجوی دکترای بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها به راهنمایی دکتر کوروش عزیزی و با حضور اساتید و دانشجویان این گروه ارائه شد.

 

دکتر عزیزی افزود: این مطالعه با هدف بررسی حضور Leishmania RNA Virus (LRV) در انگل لیشمانیای جدا شده از بیماران مبتلا به لیشمانیوز جلدی (CL) و جوندگان مخزن بیماری در استان اصفهان که یکی از کانون های قدیمی بیماری سالک در مرکز ایران می باشد، انجام شده است. ویروس RNA لیشمانیا (LRV) یک ویروس RNA دو رشته ای است که برای اولین بار از انگل های زیر جنس Leishmania viannia در دنیای جدید شناسایی شده است. در مجموع 80 نمونه از بیماران و 5 نمونه از جوندگان مخزن بیماری از مناطق مختلف استان اصفهان جمع آوری شده بود. شناسایی گونه های انگل با استفاده از روش PCR-RFLP  صورت گرفته بود. ویروس dsRNA استخراج و حضور LRV با استفاده از روش Semi-neted PCR بررسی شده است. آلودگیLRV  در 13 نمونه از 85 نمونه مثبت گزارش شده است. تجزیه و تحلیل فیلوژنتیک نشان داد که LVR ها متعلق به LRV2 بوده و بیشترین شباهت را با نمونه های شناسایی شده LRV2 در ایران که در بانک ژن ثبت شده اند، دارند. نتایج این مطالعه نشان داد که LRV2 در لیشمانیا جلدی استان اصفهان که یکی از شهرهای تاریخی و توریستی ایران است، وجود دارد. 

این برنامه ژورنال کلاب در سالن کنفرانس گروه بیولوژی و کنترل ناقلین بیماریها و با حضور فعال اساتید، کارشناسان و دانشجویان گروه زی برگزار گردید.  

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده
  • کد خبری : 69927
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید