متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1402/10/24
  • - تعداد بازدید: 90
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده بهداشت

ثبت اختراع و افتخاری دیگر از گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت

مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط از ثبت اختراع "دستگاه تصفیه کننده هوای داخل ساختمان با قابلیت استفاده همزمان از فرآیندهای گیاه پالایی و اکسیداسیون فوتوکاتالیستی جهت حذف آلاینده ها" توسط دکتر محمد حسینی، دکتر ابوالفضل اژدرپور، دکتر محمدرضا سمائی اساتید گروه مهندسی بهداشت محیط و مصطفی درویشیان دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی دانشکده، دکتر "محمدرضا سمایی"در این باره گفت: این دستگاه تصفیه هوا به صورت همزمان از فرآیند گیاه پالایی ارتقا یافته با تقویت و تحریک زیستی و فرآیند اکسیداسیون فوتوکاتالیستی جهت تصفیه آلاینده های هوای داخل ساختمان استفاده می کند. قسمتی از دستگاه محل کاشت گیاهان تصفیه کننده هوا است و مکانیسم تعبیه شده هوا را پس از عبور از برگ های گیاه، به منطقه بستر متخلخل خاک و ریشه گیاه می رساند. بستر خاک با افزودن باکتری های مناسب تقویت می شود. همچنین ریشه گیاهان و باکتری ها، با افزودن میکرونوترینت ها و سورفکتانت ها تحریک زیستی می شوند تا سطح ریشه گسترده تر شود و عملکرد باکتری ها ارتقا یابد. هوا پس از  تصفیه به شیوه زیستی، از یک فیلتر نانوفوتوکاتالیست که در خروجی هوای دستگاه تعبیه شده است نیز عبور می کند و پس از تصفیه ثانویه به روش اکسیداسیون فوتوکاتالیستی، وارد محیط می شود.

این دستگاه که به شکل یک گلدان در اتاق قرار می گیرد علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط، آلاینده های هوا از جمله ترکیبات آلی فرار را تصفیه کرده و هوایی سالم را برای ساکنین به ارمغان می آورد.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 93105
کلیدواژه