متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/04/07
  • - تعداد بازدید: 1963
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

طراحی، ساخت و ارزیابی زیرپایی ارگونومیک فعال برای ورزش کارکنان اداری در محل کار

طراحی، ساخت و ارزیابی زیرپایی ارگونومیک فعال برای ورزش کارکنان اداری در محل کار

 

کم‌تحرکی فزاینده کارکنان مشاغل دفتری در محیط کار به یک معضل بهداشت عمومی تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، یکی از راه‌های مقابله با این مشکل، استفاده از ایستگاههای کار فعال (که فرصت ورزش در محل کار و پشت میز ادرای را فراهم می‌کنند) است. اینها می‌توانند با افزایش فعالیت‌فیزیکی، موجب ارتقاء سلامت جسمی، روانی و شناختی کارکنان اداری شوند.

 

این پایان نامه محصولمحور در چهار فاز اجرایی انجام شد. در فاز اول نمونه اولیه زیرپایی فعال طراحی و ساخته شد و در فاز های دوم، سوم و چهارم در سه مطالعه آزمایشگاهی به ترتیب مورد ارزیابی شناختی، فیزیولوژیکی و بیومکانیکی قرار گرفت. این زیرپایی فعال قابلیت بکارگیری توسط همه افراد (از جمله افراد چاق) و پیادهسازی در ایستگاه‌کار نشسته معمول افراد را دارد. با توجه به نتایج این مطالعه، به نظر می‌رسد استفاده از زیرپایی فعال در ایستگاه‌های کار اداری بتواند بدون تأثیر منفی بر عملکرد افراد حین انجام وظایف اداری، به کاهش رفتار کم‌تحرک و افزایش سلامت کارکنان اداری (از جمله افراد چاق) کمک کند.

این مطلب از جلسه دفاع "مصطفی محمدیان" دانشجوی دکتری ارگونومی تحت عنوان "طراحی، ساخت و ارزیابی زیرپایی ارگونومیک فعال با قابلیت بکارگیری برای کارکنان اداری با وزن عادی و چاق" به راهنمایی دکتر "علیرضا چوبینه و دکتر "محسن رازقی" استخراج شده است./برزگری

برای مشاهده کلیپ اینجا کلیک نمایید.

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 62343
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید