متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/03/21
  • - تعداد بازدید: 2233
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

مصاحبه با دکتر لیلا قهرمانی در مورد انتصاب او در هیئت ممتحنه رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت

مصاحبه با دکتر لیلا قهرمانی در مورد انتصاب او در هیئت ممتحنه رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت

هر ساله اعضای هیئت بورد رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت تحت نظارت و هماهنگی وزارت بهداشت تعیین و به دانشگاه ها ابلاغ میگردد.

این هیئت نقش به سزایی در برنامه ریزی و ارزشیابی رشته داشته و بطورکلی وظیفه مهمی را بر عهده دارد. چندی پیش خبری مسرت بخش در گروه ارتقا سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنیده شد که حاکی از انتصاب دکتر "لیلا قهرمانی" مدیرگروه ارتقا سلامت در هیئت ممتحنه رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت به مدت یکسال بود. از همین رو بر آن شدیم مصاحبه ای مختصر با دکتر قهرمانی داشته باشیم.

 

ضمن تبریک مجدد، خوشحال میشویم توضیحاتی از سوابق تحصیلی شما بشنویم.

با سلام و خداقوت خدمت شما و خوانندگان عزیز، بنده سال 1377 با استعانت پروردگار موفق به قبولی در مقطع کارشناسی رشته بهداشت عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گشته و پس از به پایان رساندن این مقطع، کارشناسی ارشد خود را با  عنوان پایان نامه "بررسی میزان تاثیر آموزش بهداشت بلوغ جسمی بر رفتارهای بهداشتی دختران مدارس راهنمایی شهر چابهار" و رتبه 1 دانش آموختگان به اتمام رساندم. سال 1383 در آزمون دکتری تخصصی شرکت کرده و با رتبه 2 کشوری در دانشگاه تربیت مدرس مشغول تحصیل شدم. در آن زمان با دفاع از تز دکتری با عنوان "تلفیق مدل مراحل آمادگی با تئوری رفتار برنامه ریزی شده برای ایجاد و تداوم فعالیت های جهانی در سالمندان کهریزک" توانستم مجددا با رتبه 1 دانش آموختگان فارغ التصیل شوم.

بسیار عالی، شنیدن این موفقیت ها مشوق دانشجویان بوده و منجر به تلاش بیشتر آنها در عرصه های علمی خواهد شد. از سوابق کاری خودتان بگویید. 

سال 1385 به عنوان بورسیه خاص دانشگاه علوم پزشکی شیراز مشغول تدریس شدم پس از آن از سال 1387 تا 1393 به عضویت هیئت علمی ضریب کارگروه آموزش بهداشت، از سال 1393 تا 1398 عضو هیئت علمی پیمانی و از سال 98 تا کنون دانشیار و عضو هیئت علمی رسمی تمام وقت گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت مشغول کار میباشم. همچنین از سال 1398 تا کنون مدیر گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت نیز هستم.

از جمله فعالیت های خود میتوانم به عضویت در شورای فرهنگی دانشکده بهداشت، عضویت در کمیته باروری معاونت بهداشتی، استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، عضویت در کمیته مرکزی استاد مشاور دانشگاه، مسئولیت استاد مشاور، معاونت پژوهشی گروه آموزش و ارتقای سلامت نیز اشاره کنم.

 

حضور شما در هیئت بورد برای گروه و دانشکده بسیار با ارزش است، چه برنامه ای جهت بهبود وضعیت رشته دارید؟

از وظایف اصلی هیئت بورد میتوان به تدوین و بازنگری استانداردهای مورد نیاز رشته تخصصی، تدوین برنامه آموزشی رشته مقاطع جدید، برنامه ریزی جهت ارتقا شیوه های ارزشیابی کتبی و شفاهی مرتبط با رشته و استاندارد سازی آن، بروز رسانی منابع علمی برای طراحی سوالات آزمونها، شناسایی زمینه های برگزاری دوره های آموزشی مشترک با دانشگاه های منطقه و جهان،  برنامه ریزی و اجرای بازدیدهای دوره ای و اعتباربخشی برنامه های آموزشی دارای مجوز فعالیت در چهارچوب آیین نامه اعتباربخشی، تشکیل بانک سوالات استاندارد آزمونها اشاره کرد، از همین روی یکی از اهداف من از حضور در هیئت بورد تخصصی رشته تلاش در بهبود برنامه ریزی و سیاستگذاری به منظور ارتقاء کیفیت آموزش و تولید رسانه های استاندارد در رشته تخصصی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، ارتقا توانمندیهای مرتبط با رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت در سطح منطقه،  ارتقا سطح توانمندی کارآفرینی در دانش آموختگان، برنامه ریزی و سیاستگذاری شرایط ورود و شرایط شغلی رشته تخصصی آموزش بهداشت و ارتقا سلامت میباشد.

 چشم انداز شما  از آینده رشته آموزش بهداشت و ارتقا سلامت چیست؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی، درک موجود از بیماری و سلامت و رویکرد متخصصین به آن دچار دگرگونی شده، به همین طریق علوم بهداشتی نیز دچار تغییرات تکمیلی و تطابقی مهمی شده که از آن ها به عنوان انقلاب های علم بهداشت یاد می شود.

با توسعه و پیشرفت فناوری‌های نوین و به دنبال آن انفجار اطلاعات در تمام بخش‌های مختلف جوامع، پاسخگویی با شیوه‌های سنتی، دیگر جوابگوی انسان‌ها نبوده و لذا نیاز به شیوه‌های جدیدتر آموزش به شدت احساس می‌شود. مسلما یکی از مهم ترین ارکان پیشرفت هر جامعه، آموزش آن جامعه است و تجربه نشان داده که چگونگی وضعیت آموزش در مسیر رشد و یا انحطاط هر کشور در طول حیات تاریخی آن، تاثیرگذار است. از نظر بنده جامعه پیشرفته، قطعا از سیستم آموزشی مدرن و مترقی برخوردار است و این سیستم مترقی، مسلما در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی مذهبی و اخلاقی تاثیرگذار است و از طرفی تبلور آموزش در تربیت نیروهای انسانی متعهد، دانشمند، متخصص و ماهر است. پس با ادغام این دو عامل مهم میتوان چشم اندازی روشن برای جامعه در حوزه آموزش و سلامت رقم زد./برزگری

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 61864
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید