متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1402/10/14
  • - تعداد بازدید: 50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
نشست تخصصی بهداشت محیط در فرهنگستان علوم پزشکی ایران

نشست تخصصی بهداشت محیط در فرهنگستان علوم پزشکی ایران

نشست تخصصی بهداشت محیط در فرهنگستان علوم پزشکی ایران

فرهنگستان علوم پزشکی، جلسه‌ای به ریاست دکتر لنکرانی، با موضوع "نقش‌آفرینی دانشجویان دکترا و دانش‌آموختگان جوان رشته مهندسی بهداشت محیط در ارتقاء سلامت کشور، چالش‌ها و راهکارها" برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، این جلسه که همراه با حضور اساتید و دانشجویان دکتری مهندسی بهداشت محیط بود، به بررسی نقش ویژه دانشجویان دکترا و دانش آموختگان جوان در زمینه مهندسی بهداشت محیط به منظور ارتقاء سلامت کشور، با تمرکز بر چالش‌ها و راهکارها پرداخت.

 

در آغاز جلسه، دکتر لنکرانی به بیان نقش بهداشت محیط در سیستم بهداشتی و سلامت کشور پرداخت و سپس دکتر مصداقی نیا و سپس دکتر جندقی به سخنرانی پرداختند.

در این جلسه همچنین مدیر گروه مهندسی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز دکتر "محمدرضا سمائی" بصورت حضوری و دکتر "محمد حسینی" عضو هیات علمی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طریق ویدئو کنفرانس، درباره لزوم تدوین قانون جامع بهداشت محیط، تشکیل نظام بهداشت، تلفیق دانشکده‌های بهداشت و معاونت‌های بهداشت، ایجاد فرصت‌های شغلی برای گرایش‌های جدید، راه‌اندازی مقطع دکترا برای برخی از گرایش‌های جدید، تغییر عنوان مرکز سلامت محیط و کار به مرکز بهداشت محیط و حرفه‌ای، و نظارت گروه‌های بهداشت محیط بر امور مربوط به آب، فاضلاب، هوا و پسماند دانشگاه‌ها، به ایراد سخن پرداختند.

شایان ذکر است این نشست در سالن کتابخانه فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و علاقه‌مندانی که امکان حضور نداشتند از طریق لینک مجازی ارائه شده در جلسه شرکت کردند.

  • گروه خبری :
  • کد خبری : 92536
کلیدواژه