متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/02/10
  • - تعداد بازدید: 1223
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

کارگاه آشنایی با سرطان پستان و کسب مهارت در زمینه ی خودآزمایی پستان

کارگاه آشنایی با سرطان پستان و کسب مهارت در زمینه ی خودآزمایی پستان

امروزه به دلیل پیچیدگی های ناشی از پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی به سمت کم تحرکی، تغذیه ی نامناسب و نیز آلودگی هوا، خطر ابتلا به سرطان ها روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، سرطان پستان از شایع ترین بیماری های زنان است و متاسفانه به عنوان یکی از علل مهم مرگ و میر زنان در کشور ما به شمار می رود و سبب خسارات فردی، خانوادگی و اجتماعی وسیعی می شود. به همین دلیل پیشگیری و تشخیص زودرس آن توسط روش‌های غربالگری بسیار حائز اهمیت است.

 

خودآزمایی پستان یکی از روش های تشخیص زودرس و پیشگیری از سرطان پستان می باشد. در واقع بهترین راه دفاع و مقابله با سرطان پستان، معاینه ماهیانه پستان توسط خود فرد است. معاینه‌ی ماهیانه پستان برای هر زن در هر سنی لازم و ممکن است. این معاینه هزینه‌ی اقتصادی ندارد و در هرماه فقط ده دقیقه وقت برای انجام آن لازم است. فرد با انجام مرتب خودآزمایی ماهیانه، با خصوصیات پستان خود آشنا می‌شود و در صورت بروز هرگونه تغییر آن را در مراحل اولیه تشخیص خواهد داد.

با توجه به نقش آینده دانش آموختگان بهداشت عمومی در آموزش خودآزمایی پستان به گروه های هدف در سطوح مختلف نظام شبکه بهداشتی درمانی کشور، کارگاه یک روزه "آشنایی با سرطان پستان و کسب مهارت در زمینه ی خودآزمایی پستان" در تاریخ 7/2/ 1401 برای دانشجویان ورودی 1398 برگزار شد که طی آن دانشجویان در سالن پراتیک دانشکده با استفاده از مولاژ معاینه پستان (خود آزمایی) مهارت عملی لازم را کسب نمودند. /برزگری

لیلا مرادی کارشناس گروه بهداشت عمومی دانشکده بهداشت

 

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 59103
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید