متن استاتیک شماره 54 موجود نیست
  • 1401/11/18
  • - تعداد بازدید: 460
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز

گزیده ای از دست آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران (خلاصه کتاب صعود چهل ساله) قسمت هفتم

گزیده ای از دست آوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران (خلاصه کتاب صعود چهل ساله) قسمت هفتم

 

پیشرفت در معنویت

انقلاب اسلامی در دنیا با نام و تفکر امام خمینی (ره) شناخته شده است. ایشان روند انقلاب را چنین بیان می دارند: " شما ملت بزرگ ایران، همان معنایی که در صدر اسلام بود محقق کردید. ابتدا از مدرسه فیضیه بلندشد صدا، و مدرسه فیضیه را خراب کردند. جوان های ما را بعضشان شهید کردند. لکن استقامت اسباب این شد که شکست روحی نخورند. این استقامت موجب شد که اقشار، بعضی به بعضی پیوستند. دعوت های اسلامی را به جان خریدند و شنیدند و این قطره ها به هم پیوستند و سیل عظیمی ایجاد کردند؛ قیام همگانی و برای اسلام. قیام برای خدا، قیام برای جمهوری اسلامی. مادامی که این وحدت باقی است، پیروز هستید."

·         تربیت انسان های والا در عرصه های مختلف: بدون شک تربیت انسانهای خود ساخته مدیون بستر سازی فوق العاده نظام جمهوری اسلامی است. تربیت این افراد به حدی است که رهبر انقلاب از آن تعبیر به معجزه ی انقلاب کرده است.

·         گسترش اسلام ناب محمدی: امام خمینی (ره) از ابتدای ظهور اسلام با شعار استراتژیک  نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی سعی در ترویج اسلامی داشت که احکام آن از ناحیه علمای مکتب فقه جعفری صادر شده باشد. لذا احیا و گسترش شعائر و مناسک اسلامی، چه در عرصه عبادی و چه در عرصه های سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین و اولین برکات انقلاب اسلامی بود.

·         معنویت در سطح ملی: پس از انقلاب، اقامه نماز به عنوان ستون دین با برپایی نمازهای جماعت زمینه ساز احیای شعائر دینی شد.

 

زهرا غیبی، کارشناس امور فرهنگی دانشجویی دانشکده بهداشت

 

  • گروه خبری : آخرین اخبار دانشکده,اخبار واحدها
  • کد خبری : 73943
کلیدواژه

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید